سخنگوی شهردار سیرجان از تخصيص و اجراي بخش اعظم بودجه شهرداری سیرجان به ساخت پروژه‌های زیربنایی خبر داد و گفت: در سالجاري پروژه‌هاي عمرانی مانند تعريض پل شهيد كرم فتحي زاده و شهداي غواص، زیرگذر صنعت (مكي‌آباد)، تقاطع غیر همسطح، سالن همایش‌ و پایانه مسافربری، ساخت بلوار و خیابان، بهسازی خیابان‌ها و پیاده‌روها و نهضت آسفالت‌ و ديگر کارهای عمرانی در دستور كار قرار دارد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، امین زند سخنگوي شهردار بيان كرد: در پنج ماه نخست سال گذشته 32 میلیارد تومان بودجه جذب شد كه با توجه به کاهش 40 درصدی جذب اعتبارات و درآمد در سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم به 19 میلیارد تومان رسيده است كه می بایست بر اساس پیش بینی،  ماهیانه 10میلیارد تومان یعنی تا امروز 50 میلیارد تومان جذب بودجه تحقق گردد که متاسفانه کاهش محسوسی شاهد بوده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه صرفه‌جویي زيادي در هزینه‌های جاری نسبت به سال‌های گذشته انجام گرفته گفت: بودجه پروژه‌های زیربنایی با افزایش چشمگیری نسبت به گذشته در حال اجرا است.

زند افزود: در حال حاضر احداث ۳ پل و تقاطع غير همسطح و زیرگذر در حال انجام از یک سو، و احداث پروژ‌ه‌هاي سالن همایش‌ها، ترمینال مسافربری و مجتمع سازمان‌های شهرداری و ساخت بلوار قائم (مسیر اتصال میدان امام علی (ع) به میدان نیروی دریایی) و ... از سوی دیگر نشان دهنده حجم بالاي كار در ارايه خدمات زیربنایی در توسعه شهری سیرجان است.

امين زند عنوان کرد: آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر همزمان با ۳ پیمانکار و بهسازی معابر اصلی شهر شامل جدول‌گذاری، زیرسازی، روکش آسفالت، سنگ فرش معابر و پیاده‌روهای سطح شهر نیز در حال انجام است.

سخنگوي شهردار سيرجان اجراي پروژه‌های زیربنایی را خدمت به شهروندان دانست و بیان کرد: انجام فعاليت‌هاي عمراني در سطح شهر با توجه به عدم نگاه تبلیغاتی و ظاهری به عنوان زیربنای توسعه شهری در دستور كار قرار گرفته و از نیازهای اساسی شهر محسوب می‌شود كه با توجه به کاهش ۴۰درصدی اعتبارات، ارايه و ساخت این پروژه‌ها در اولویت اصلی شهرداری قرار دارد.

وی با بيان اينكه نگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان همواره در جهت رفاه حال شهروندان و توسعه شهری سیرجان است، انتقاد سازنده به همراه ارايه راهکار مهندسی و علمی را انتظار مدیریت شهری سیرجان از رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه مجموعه مدیریت شهری را در تقویت فرهنگ و حقوق شهروندی یاری، و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری سیرجان دعوت کنند.

سخنگوي شهردار گفت: کارهای زیربنایی تنها ساخت مجتمع و پل نیست؛ تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری سیرجان و اصلاح فرآیندهای سیستم اداری و مالی، حفظ کیفیت و صرفه‌جویی در کارهای جاری و همچنین بهبود و اصلاح فرآیندهای سازمانی شهرداری و اصلاح اساسی در ساختار سازمان‌ها و تشکیلات شهرداری طي ماه‌هاي اخير نیز فضای قانونمند و به دور از حاشیه و حذف سیاست از مجموعه شهرداری بوده است.

امین زند اظهار داشت: تمام پروژه‌های زیربنایی که وعده داده شده طبق برنامه زمانبندی در مرحله انجام است و همدلی و همراهی همه مسوولان در تحقق این مهم حافظ حقوق شهر و شهروندان است.