سیرجان نخستین شهرستان ورود به سیستم مدیریت HSE پس از مراکز استانها در ایران است که با پایه‌گذاری این سیستم مدیریت در شهرداری سیرجان، فناوری، تکنولوژی و استانداردها در تقابل با موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط زیست به صورت همسان و سازگار با یکدیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

امین زند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف کلان مدیریت شهری و حرکت در راستای توسعه پایدار، لزوم استقرار سیستم مدیریت HSE توسط شهرداری سیرجان احساس و این سامانه مدیریتی تشکیل شده است.

سخنگوی شهرداری سیرجان تصریح کرد: امروزه شهرهای پایدار و توسعه‌یافته، استقرار و توسعه سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست را به عنوان رویکردی سیستماتیک در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: توسعه این سیستم سبب می‌‌شود تا همواره در ایجاد شهری سالم و دور از هرگونه حادثه، خسارت، آسیب و ضایعات همراه با افزایش بهره‌وری، کسب منافع اقتصادی و تقویت سلامت گام برداشته و در تمام زمینه‌هایی که با جان انسان‌ها ارتباط پیدا کرده و محیط زیست تحت تأثیر فعالیت‌ها، خدمات و پروژه‌های عمرانی و فنی شهری و شهرسازی قرار می‌گیرد، ایجاد و استقرار سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست ملازمه پیدا می‌کند.

زند گفت: از مزایای استقرار سیستم HSE در شهرداری‌ها این است به دلیل ارتقای شاخص‌های زیست محیطی، کیفیت سطح زندگی و حفاظت از منابع این سیستم می‌تواند به شهرداری در مدیریت پایدار شهری و پیوستن به شهرهای پایدار جهان ارتقای سطح ایمنی و بهداشت فردی در سطح جامعه، وضعیت فضای سبز شهری و سایر مسائل زیست محیطی شهری  کمک کند.

سخنگوی شهرداری سیرجان گفت: نظارت بر عملکرد پیمانکاران در امور مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط زیست، کمک به بهبود ساختارهای موجود در زمینه مدیریت بحران، کاهش آمار حوادث در فضاهای شهری از دیگر فواید استقرار این سیستم در مدیریت شهری است.

زند عنوان کرد: سیرجان نخستین شهرستان ورود به سیستم مدیریت HSE پس از مراکز استانها در ایران است که با پایه‌گذاری این سیستم مدیریت در شهرداری سیرجان، فناوری، تکنولوژی و استانداردها در تقابل با موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط زیست به صورت همسان و سازگار با یکدیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سایه این سیستم، خطرات به طور کامل شناسایی، ارزیابی و کنترل شده و کاهش معناداری در نرخ حوادث ایمنی، بهداشت و زیست محیطی به‌وقوع پیوسته در شهر مشاهده می‌شود.