روز جمعه شهردار سيرجان به همراه استاندار كرمان و شهردار شهرهاي زرند، رفسنجان، بم، جیرفت و کرمان، در حاشيه برگزاري مراسم امضاي دو تفاهم نامه موسیقایی و تئاتری بین استاندار کرمان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز كرمان كه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت، با علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از نزديك ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، داود قاسمي نژاد گفت: در اين ديدار كه همچنين با حضور حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، هوشنگ مرادی کرمانی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شكل گرفت، با استاندار و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص مسايل فرهنگي بحث و تبادل نظر شد.

وي مباحث فرهنگي سيرجان را مهم برشمرد و افزود: يكي از مسايلي كه زيربناي استحكام يك جامعه محسوب مي‌شود و بايد مورد ارزيابي قرار گيرد، بحث رشد و ترويج مسايل فرهنگي است.

شهردار سيرجان تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم در بخش‌هاي فرهنگي آنچه كه لايق شهروندان سيرجان است را به منصه ظهور بنشانيم.

اين مسوول يادآور شد: در اين ديدار همچنين تفاهم نامه‌اي بین استانداری کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساخت شش پلاتوی نمایش توسط شهرداري‌هاي سیرجان، زرند، بم، جیرفت، رفسنجان و کرمان به امضا رسيد و در حال حاضر قرار است ساخت پلاتو كه در فضاي فشرده براي اجراي تئاتر در سطح شهر سيرجان از سوي شهرداري ايجاد ‌مي‌شود، در مرحله نخست جهت تصويب به شورا ارسال گردد تا جانمايي و اجراي آن در دستور كار قرار گيرد.

داود قاسمي نژاد در ادامه با بيان اينكه هر يك از اين پلاتوها 50 تا 100 نفر ظرفيت دارد اضافه كرد: در اين رابطه مقرر شد وزارت ارشاد نيز با پرداخت 50ميليون تومان، در ساخت اين پروژه همكاري كند.

گفتني است در مراسم روز كرمان كه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب انجام شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادای احترام به اهالی فرهنگ و ادب استان کرمان، از شخصیت‌هایی چون دکتر باستانی پاریزی، استاد مرادی کرمانی و حجت الاسلام سید محمد دعایی یاد کرد و گفت: متاسفانه در برخی از مناطق، ائمه جمعه به طور کلی موسیقی را حرام اعلام می‌کنند و به فتواهای مراجع نیز توجهی نمی‌کنند؛ اما در استان کرمان ائمه جمعه با یک بینش صحیح به ما کمک می‌کنند و حتی در بسیاری از موارد ما را از نظرات ارزشمندشان بهره‌مند می‌کنند و این نکته بسیار مهمی است که امیدوارم استمرار داشته باشد.

استاندار کرمان نیز در این مراسم کتاب خوانی را یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی دانست و گفت: لازم است همه ما تمام تلاش خود را انجام دهیم که بتوانیم در عرصه توسعه یافتگی فرهنگی به شاخص‌هایی که مد‌ نظر‌مان است دست پیدا کنیم.

همچنين لازم به ذكر است شهرداران این شش شهر به همراه مدیرکل ارشاد کرمان از پلاتوهایی که شهرداری تهران در نقاط مختلف پایتخت ساخته بود دیدن کردند و در خصوص ساخت اين پلاتوها با يكديگر هم پيمان شدند.