در مراسم باشکوهی گردآوری بزرگترین مجموعه یادداشت‌های شخصی در جهان با موضوع نوروز، صلح و بشردوستی در شهرداری سیرجان آغاز شد .

در مراسم باشکوهی گردآوری بزرگترین مجموعه یادداشت‌های شخصی در جهان با موضوع نوروز، صلح و بشردوستی در شهرداری سیرجان آغاز شد .

در این طرح بزرگ فرهنگی پیام صلح و بشردوستی که به همت شهرداری سیرجان اجرا شده است وبا استقبال خوب مسافران نوروزی و شهروندان سیرجانی روبه‌رو شد که با هماهنگی نهادهای بین‌المللی بیش از 10 هزار پیام صلح و دوستی جمع‌آوری شده در طرح ، که به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو و کمیسیون ملی یونسکو- ایران ارسال می‌شود.

داود قاسمی نژاد شهردار سیرجان در حاشیه این مراسم که شخصیت‌های فرهنگی استان ، مدیرکل هلال‌احمر استان کرمان و مدیران شهرستان نیز حضور داشتند، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در سال جاری برای خدشه‌دار کردن چهره مسلمانان در جهان و اهانت به شخصیت پیامبر اسلام شد بر آن شدیم که در روزهای پایانی سال و در ابتدای سال جدید با دست نوشته‌های از دل برخاسته در مورد صلح و مهربانی و بشردوستی مسلمانان در سراسر جهان و اینکه دین ما دین رافت و مهربانی و صلح و آرامش است در آیین ملی نوروز پیام نورز ، بهار، صلح و آرامش را به جهان مخابره کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های لازم برای ارسال آثار به نهادهای بین‌المللی از جمله کمیته ملی یونسکو 10 هزار از این آثار به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود تا از طریق این نهاد پیام ملت ایران که صلح و بشردوستی است به سراسر جهان مخابره شود.

مهندس قاسمی نژاد در آخر گفت : تندیس مراسم جهت ارسال به موزه کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو ارسال خواهد گردید. رونمایی از تندیس طرح، به پرواز درآمدن کبوتران حامل پیام صلح و بشردوستی و برپا کردن محیط و ابزار کار برای نوشتن پیام برای بیش از 10 هزار نفر از مردم و مسافران نوروزی از برنامه‌های این طرح بزرگ فرهنگی است.

 

فیلم مصاحبه شهردار سیرجان با واحد مرکزی خبر

فیلم کامل مراسم