معاون عمرانی وزیر کشور گفت: نیازمند نگاه جدیدی در بحث پایانه‌های مسافربری و مدیریت آنها هستیم.

به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روز دوشنبه در نشست فصلی مدیران عامل سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری ها، افزود: در حوزه مدیریت پایانه های مسافربری حمل و نقل عمومی همچون برخی دیگر از عرصه های مدیریت شهری، نیازمند تحول جدی هستیم.

وی با اشاره به جایگاه مهم سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری، گفت: این سازمان ها برای خدمت رسانی بهتر، نیازمند نگاه مدیریتی و گفتمان جدید هستند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: در بحث پایانه ها و مدیریت آنها همراه با تحولات شهری حرکت نکرده ایم و چند سالی است که در این حوزه نگاه نو و تحولات را کمتر شاهد بودیم؛ بنابراین نیازمند نگاه نوآورانه و خلاقانه هستیم که بسیار می تواند کمک رسان در این حوزه باشد.

جمالی نژاد همچنین با تاکید بر بهره گیری از ایده های خلاقانه و نوآورانه برای انجام اقدامات این سازمان ها گفت: امیدواریم با تشکیل کارگروه کاری مشترک بین پلیس راهور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک بازه زمانی کوتاه بتوان ضمن بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری، برخی مشکلات حوزه کاری آنها را رفع کرد.

همچنین در ادامه این نشست حسین افشار مدیر پایانه مسافربری شهرداری سیرجان در تشریح موقعیت استراتژیک و راه های ارتباطی سیرجان بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهر سیرجان در تقاطع محورهای مواصلاتی تهران- بندرعباس و کرمان – شیراز، از گذشته تاکنون مورد توجه بوده ‌است و همچنین بدلیل استقرار مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیرجان و نیز پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی و تجاری، مهاجرپذیر بوده و روزانه حجم زیادی از هموطنان از سراسر کشور به سیرجان سفر می کنند و قطعا پایانه مسافربری سیرجان در حوزه حمل و نقل نقش اثرگذاری را دارد.

وی گفت: روند احداث و تکمیل پروژه پایانه مسافربری سیرجان که طی سالهای اخیر به وقفه افتاده بود، با درایت و تدبیر دکتر رضا سروش نیا شهردار سیرجان از ابتدای سال گذشته فعالیت عمرانی خود را آغاز کرد و این مجموعه بزودی افتتاح و راه اندازی خواهد شد.