شهردار سیرجان از برگزاری نشست کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها برای نخستین بار در راستای بررسی و رسیدگی و ساماندهی به میدان دام حاشیه منازل مسکونی محدوده شهری و صنوف آلاینده و مزاحم شهری خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رضا سروش نیا افزود: نشست کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها برای نخستین بار توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی صبح روز شنبه هفته جاری با حضور اعضای کمیسیون (فرماندار ویژه شهرستان، دادستان، رییس شورای شهر سیرجان)، شهردار سیرجان، معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و مدیران حقوقی شهرداری و طرفین دعاوی در راستای بررسی و رسیدگی به میدان دام حاشیه منازل مسکونی محدوده شهری و ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری در شهرداری سیرجان برگزار شد.

وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای صنفی، کارگاهی، صنایع کوچک و صنایع تبدیلی به منظور توسعه شهری و گسترش مناطق در بافت های مسکونی قرار گرفته اند که زمینه ساز بروز برخی مشکلات برای شهروندان شده است.

همچنین سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سیرجان در این باره تصريح كرد: خسارات ناشی از انتشار آلاینده ها سلامت انسان ها را تهدید می کند و در حال حاضر انتقال اصناف آلاینده به خارج از محدوده شهر در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری است.
سعید خاتم با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم در سیرجان يادآور شد: صنوف مزاحم و آلاينده سیرجان شناسایی‌ شده‌ و با یک برنامه‌ریزی هدفمند در حال انتقال تدریجی این واحدها و ساماندهی بخشی از این مشاغل هستیم.

در همین رابطه عصر روز شنبه هفته جاری شهردار سیرجان بهمراه رییس شورای شهر، دادستان سیرجان، رییس شبکه دامپزشکی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان و تنی چند از مسوولین شهری از محل های نگهداری و پرورش دام در حاشیه شهر و صنوف آلاینده بازدید کردند و روند رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.