سی امین دوره نمایشگاه صنایع دستی تهران 97 با معرفی صنایع دستی شهرهای کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، سمیه پورپاریزی که به نمایندگی از شهرداری سیرجان در این آیین حضور یافته، در تشریح این خبر گفت: آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی تهران صبح نخستین روز هفته جاری با حضور معاون رییس جمهور و مسوولان کشوری در تهران برگزار شد.

وی افزود: همه شهرهای کشور در این نمایشگاه حضور دارند و شهرداری سیرجان نیز در قالب 2 غرفه معرف گلیم جهانی سیرجان در نمایشگاه بین المللی تهران 97 خواهد بود.

سمیه پورپاریزی ادامه داد: این نمایشگاه از روز شنبه 3 شهریور لغایت جمعه 9 شهریور از ساعت 10 الی 18 واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان حضور مردم خواهد بود.

رضا سروش نیا شهردار سیرجان نیز ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص اهمیت صنایع دستی و لزوم به منصه ظهور نشاندن آن یادآور شد: بدون شک یکی از افتخارات هر ملتی، صنایع بومی و دستی آن است؛ هنرهای سنتی، مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی است که ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات آداب، عادات، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد ‏و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است.

وی بیان کرد: صنايع دستي سیرجان به عنوان نماد و تبلور فرهنگ غني اين دیار شهرتي جهاني یافته و خمير مايه اصلي این آثار به دست هنرمندان خلاق و سختکوش سیرجاني پديدار شده و امید است با رشد و توسع صنایع دستی در سیرجان گام های موثری در راستای ایجاد فرصت های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی را پیدا کند.