شهردار سیرجان گفت: عملیات حذف و برداشت راهروهای پل عابرپیاده چهارراه رضوی (اشکذری) که از شامگاه روز جمعه آغاز شده بود، پس از فعالیت مستمر در دو شب متوالی و در کمترین زمان ممکن با توجه به حجم عظیم سازه ها، سرانجام امروز به پایان رسید.


به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رضا سروش نیا در این رابطه تصریح کرد: بر اساس بند 7 قرارداد منعقد شده شرکت پیشروسازان برتر به مدیرعاملی محمدرضا عرب گویینی، در صورت ایجاد اختلاف، شورای شهر سیرجان ارایه طریق کند.


وی افزود: طبق مصوبه شورای شهر سیرجان، بدلیل عدم استفاده و ناکارآمدی و نیز جانمایی اشتباه پل عابرپیاده چهارراه رضوی، سازه های پل از این تقاطع حذف و به شهرک ثارالله انتقال می یابد.


شهردار سیرجان با اشاره به عدم صرف هزینه از سوی شهرداری ادامه داد: این مصوبه شورای شهر از سال 95 در کمیته انطباق بلاتکلیف مانده بود تا اینکه طی روزهای اخیر در شورای ترافیک شهرستان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به جابجایی این پل از چهارراه رضوی به شهرک ثارالله رای صادر شد.


رضا سروش نیا عدم امکان نصب پله برقی، اخلال در تردد عابرین پیاده، مغایرت با اصول شهرسازی و سیمای بصری شهری و کم عرض بودن معبر و تقاطع را از اهداف اصلی حذف این پل برشمرد و افزود: پس از صدور رای شورای ترافیک، 72 ساعت مهلت به شرکت پیشروسازان برتر نسبت به حذف این پل از چهارراه رضوی ارایه شد تا اینکه شامگاه روز جمعه (12 مرداد ماه) پس از پایان مهلت قانونی، عملیات حذف و برداشت سازه های این پل در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با تلاش کادر اجرایی و فنی تاسیسات، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان صبح روز یکشنبه اجرایی شد.


وی هوشمندسازی چراغ راهنمای ترافیکی عابرپیاده در این تقاطع را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: در مراحل حذف و انتقال سازه های این پل هیچ هزینه ای از بیت المال صرف نشده و تمام مطالبات ناشی از جابجایی سازه های حجیم و عظیم این پل از شرکت مربوطه دریافت می شود و پس از وصول مطالبات، سازه ها بمنظور نصب در شهرک ثارالله در اختیار شرکت پیشروسازان برتر قرار میگیرد.