شهردار سیرجان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه فاضلاب شهری گفت: پیگیری و تسریع در خصوص ترمیم آسفالت حفاری های پروژه فاضلاب شهری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، شهردار سیرجان به همراه رییس و اعضای شورای شهر و رییس آبفای سیرجان صبح روز پنجشنبه از روند اجرای طرح پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان بازدید کردند.

رضا سروش نیا گفت: در پروژه فاضلاب شهری، شهرداری سیرجان نقش نظارتی را بر عهده دارد و بر اساس برنامه زمانبندی کمیته حفاری، آسفالت مسیرها طبق اولویت انجام شود.
وی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شهروندان با مجموعه شهرداری ادامه داد: با توجه به اقلیم جغرافیایی سیرجان و بحران کمبود آب، اجرای فاضلاب شهری از ملزومات است که میراث ماندگار این شهر خواهد بود.

همچنین رییس شورای شهر سیرجان نیز در این بازدید ضمن قدردانی از احساس مسوولیت و دغدغه شهردار سیرجان نسبت به رفع مشکلات شهری بیان کرد: وسعت جغرافیایی و اهمیت اقتصادی شهرستان سیرجان، بیش از پیش مسوولیت شهردار را سنگین تر می کند و تاکنون خوشبختانه با تعامل اعضای شورا با مجموعه شهرداری سعی بر رفع مشکلات داشته ایم.

محمد عسکری شهروندان را سرمایه عظیم و ارزشمند این شهر دانست و اضافه کرد: حفاری معابر سطح شهر در پی اجرای پروژه فاضلاب شهری طی ماه های اخیر، مشخصا حجم نارضایتی و گلایه شهروندان را بدنبال داشته که ضمن تشکر از صبر و بردباری شهروندان، قطعا تمام توان و تمرکز خود را در راستای رفع این مشکل و جلب رضایت شهروندان بکار گرفته و ترمیم آسفالت معابر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

در ادامه، طی بازدیدی از تصفیه خانه سیرجان، محسن امانی مدیر پروژه فاضلاب شهری در این رابطه گفت: تاکنون 55هزار متر حفاری فاضلاب در سطح شهر انجام شده است.
وی یادآور شد: اقدامات اولیه و زیربنایی تصفیه خانه سیرجان در زمینی به مساحت 15 هکتار، از ابتدای خرداد ماه سالجاری با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

مدیر پروژه فاضلاب شهری سیرجان تصریح کرد: این تصفیه خانه دارای 2 مادول با ظرفیت 26هزارمتر مکعب در روز و با تجهیزات مدرن و به روز، طی 18 ماه اجرا و 18 ماه بهره برداری آزمایشی ارایه خواهد شد.