معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان گفت: در آستانه نوروز با اجرای طرح «استقبال از بهار» سعی در پاکیزگی هر چه بیشتر شهر داریم.

حسین افشار افزود: تمامی ماشین آلات و نیروی انسانی را در چند شیفت به کار گرفته ایم تا در روزهای پایانی سال بتوانیم با تنظیف شهر، رضایت شهروندان را هر چه بیشتر جلب نماییم.

وی تصریح کرد: پاکسازی ورودی های شهر از جمله محور کمربندی شاهد و بلوار قائم و همچنین شهرک‌ها و محلات مختلف خصوصا حاشیه شهر در حال انجام است.
این مقام مسئول ادامه داد: نصب سطل‌های زباله در معابر شهر، تعمیر ونصب مخازن زباله و ساماندهی و جمع آوری سد معبر از جمله فعالیت‌های دیگری است که در آستانه بهار در حال انجام است.

حسین افشار در خصوص مدت زمان محدودی که در سمت معاون خدمات شهری شهرداری حضور دارد گفت: زمان زیادی نیست که بنده این سمت را قبول کرده‌ام و طی این مدت با کمک همکارانم در این حوزه توانسته ایم گام‌های مثبتی برداریم.

وی با اشاره به وضعیت نا مشخص منطقه یک در حوزه خدمات شهری طی چند ماه گذشته اضافه کرد: تنظیف منطقه ۲ شهری زیر نظر پیمانکار اداره می شود اما در منطقه یک چند ماهی به دلیل اتمام قرارداد پیمانکار مشکل داشتیم که پس از بررسی و جلسات متعدد قرار بر این شد که حوزه منطقه یک، زیر نظر مستقیم معاونت خدمات شهری اداره شود.

معاون خدمات شهر شهرداری افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران خدمات شهری به پیمانکار واگذار شده بودند و دیگر حقوقی از شهرداری دریافت نمی کردند و این امر موجب عدم امنیت شغلی و همچنین بروز مشکلات معیشتی فروان برای آنها شده بود که یکی از دلایل اصلی واگذار نکردن تنظیف منطقه یک به بخش خصوصی، بازگشت این نیروها به مجموعه شهرداری بود که خوشبختانه با توجه ویژه شهردار و پیگیری های مجدانه ایشان، توانستیم در آستانه سال جدید دل این پاکبانان زحمت کش را به دست آوریم و آنها را به مجموعه شهرداری بازگردانیم.

وی در ادامه گفت: در زمان حضور بنده در خدمات شهر بسیاری از ماشین آلات از کار افتاده بودند که با پیگیری هایی که انجام شد تمامی آنها به چرخه فعالیت بازگشتند و همچنین بزودی بر روی تمامی این ماشین آلات GPS نصب خواهد شد تا نحوه عملکرد آنها در سطح شهر تحت نظارت بیشتر قرار گیرد. همچنین در بحث نظارتی با اجرا و نصب نرم افزار ویژه‌ای و آموزش آن به پرسنل بخش نظارت، سعی کردیم بر عملکرد پیمانکاران بهتر و بیشتر از گذشته نظارت داشته باشیم.

حسین افشار در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: جمع آوری نخاله‌ها و تسطیح زمین‌های خالی در محلات از دیگر اقدامات این واحد است، خصوصا با شکایت شهروندان خانه‌های قدیمی که موجب اسکان افراد خلافکار شده بودند توسط این معاونت تخریب و پاکسازی شدند.

وی با اشاره اهمیت فرهنگ سازی در این حوزه ادامه داد: طی این مدت کوتاه سعی شده است در بحث فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران این حوزه اقدامات خوبی صورت گیرد و همچنین فرهنگ‌ سازی برای عموم مردم در حوزه نظافت شهر و همکاری متقابل با شهروندان از جمله برنامه‌های در حال حاضر و آینده حوزه معاونت خدمات شهری است که در این راستا، در اولین قدم پنجشنبه آخر سال ( ۲۴ اسفند ماه) با کمک نهادهای مردمی و شهروندان اقدام به پاکسازی و تنظیف بهشت زهرا خواهیم نمود.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان در پایان با اشاره به حجم بالای جمع آوری زباله در روزهای پایانی سال گفت: هر ساله در آخرین روزهای سال حجم جمع آوری زباله سطح شهر چندین برابر روزهای عادی می شود و پاکبانان و پرسنل زحمت کش این حوزه مجبور خواهند بود شیف های کاری خود را افزایش دهند.

از این رو از شهروندان خواهش می کنیم خانه تکانی و انتقال زباله های خود را حداکثر تا ۲۷ اسفند ماه انجام دهند تا شاهد انباشته شدن زباله در روزهای ابتدای سال جدید نباشیم و از طرفی زحمت کشان این حوزه نیز بتوانند در آغازین روزهای بهار وقت بیشتری برای همراهی خانواده خود داشته باشند.

وی افزود: نگاه ویژه شهردار به حوزه خدمات شهر و پیگیری های ایشان موجب شده است روند کار بهبود یابد که جا دارد تشکر ویژه ای از جناب آقای دکتر سروش نیا به دلیل حمایت های بی شمارشان از این حوزه داشته باشم.