به منظور رفاه حال شهروندان و فرا رسیدن ایام سال نو، معاونت خدمات شهری شهرداری سیرجان اقدام به فعاليت مستمر و شبانه‌روزي در سطح شهر کرده است.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، معاونت خدمات شهری شهرداری سیرجان با بیان این مطلب گفت: عملیات تسطیح، نخاله‌برداری، جمع‌آوری کفی‌های رها شده و لاستیک‌ها در دو ورودی شهر (بلوار شاهد و بلوار امام رضا(ع)) که در ایام نوروز محل تردد بسیاری از هموطنان خواهد بود، در حال پیگیری و انجام است.

حسین افشار افزود: در راستای نظافت معابر و پاکیزگی محیط شهری و جلب رضایت شهروندان نسبت به رفت و روب معابر سطح شهر، هم اکنون در حال عقد قرارداد با شرکت پیمانکار هستیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری زباله‌های عفونی گفت: طی نشستی که با دکتر ابنا رییس بیمارستان غرضی برگزار شد، اقدامات لازم در خصوص استریلیزه و بی‌اثرسازی زباله‌های عفونی از طریق دستگاه اتوکلاو و جمع‌آوری آنها انجام شده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری سیرجان در خصوص وضعیت سایت زباله با بیان اینکه تفکیک زباله کار بسیار با اهمیتی بوده و زباله جزو سرمایه‌های مهم کشور است بیان کرد: زمین سایت جدید زباله به مساحت 550هکتار در کیلومتر 20 جاده بندرعباس خریداری شده و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، نسبت به ساماندهی و تفکیک زباله در مقصد اقدام خواهد شد.

حسین افشار همچنین به لایروبی مسیر آبگرفتگی برخی معابر سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: در پی آبگرفتگی معابر ناشی از بارش شدید باران در روزهای اخیر، معاونت خدمات شهری شهرداری سیرجان در آماده‌باش کامل قرار داشت و به منظور رفع مشکل شهروندان، فعالیت‌های گسترده‌ای در این رابطه انجام شد.


وی در رابطه با وضعیت نخاله‌های ساختمانی رها شده توسط برخی شهروندان، مشارکت مردم در پاکسازی معابر را مهم برشمرد و اظهار داشت: رهاسازی نخاله‌های ساختمانی باید توسط مالک ساختمان انجام شود و در غیر اینصورت، پس از ارایه اخطاریه به مالک، در صورت عدم جمع‌آوری، معاونت خدمات شهری نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی رها شده در سطح شهر اقدام خواهد کرد و جریمه آن در پرونده ساختمانی وی درج خواهد شد.