تصاویر برگزیده از عکاسان سیرجان بر روی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر در قالب طرح نگارخانه عاشورایی بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم به نمایش در می‌آیند.

امین زند سخنگوی شهردار در گفتگو با واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و ايام عزاداري حضرت ابا عبدا... الحسين(ع) بيش از ٣٠ تابلو در فضاي شهري با آثار عكاسان هنرمند سيرجاني با موضوع عاشورا و محرم به نمايش در مي‌آيند.

وی ادامه داد: اين نگارخانه شهري با توجه به نام شهرستان سيرجان به عنوان دارالحسين(ع) ايران، تلاش شده منتخبي از تصاویر ثبت شده هنرمندان عكاس سيرجاني با محوريت ماه محرم و ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان و عزاداري شهروندان در سطح شهر سيرجان گرفته شده به نمايش عموم گذاشته شود.

سخنگوی شهردار ادامه داد: اجراي اين كار بزرگ فرهنگي و مهم توسط روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر و روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت معدني و صنعتي گل‌گهر با هدف ترويج فرهنگ حسيني و عاشورایی در راستاي گراميداشت اين ايام تا پايان ماه محرم در سطح شهر سيرجان داير خواهد بود.

در این راستا گفتنی است همچنین بالغ بر 8هزار متر ریسه با عناوین محرم، 200 کتیبه، نصب 100 پرچم اهتزار مشکی بر روی پایه پرچم‌های سطح شهر و بیش از 800مترمربع دیوارنویسی و رنگ‌آمیزی برگرفته از عاشورا و قیام امام حسین(ع) در مسیر عزاداری تاسوعا و عاشورا توسط روابط عمومی شهرداری سیرجان انجام شده است.